Analisis Pengaruh Harga dan Kualitas Produk terhadap Loyalitas Pelanggan dengan Kepuasan Pelanggan sebagai Variabel Mediasi pada Anteiku Kopi
DOI:
https://doi.org/10.55606/jurimbik.v5i3.1272Keywords:
Influence of Price, Product Quality, Customer Loyalty, Customer SatisfactionAbstract
This study aims to analyze the effect of price and product quality on customer loyalty by considering the role of customer satisfaction as a mediating variable at Anteiku Kopi. The approach used is quantitative with purposive sampling method, involving 31 respondents who are active customers aged at least 17 years. Data collection was carried out through a questionnaire, then analyzed using SPSS software with a number of tests such as validity, reliability, linear regression, and mediation analysis. The research findings show that price and product quality have a positive and significant effect on customer satisfaction. However, satisfaction did not show a significant effect on customer loyalty, nor was it able to mediate the relationship between price and product quality on loyalty. Thus, Anteiku Kopi's customer loyalty is more influenced by other factors outside the product, such as visiting experience, emotional attachment to the brand, and loyalty programs offered
References
Alfian, R. (2020). Pengaruh kualitas pelayanan terhadap loyalitas pelanggan dimediasi oleh kepuasan pelanggan (Studi pada Kedai Kopi Kembang, Malang). Jurnal Ekonomi dan Bisnis Terapan, 10(1), 31–44.
Algafiky, R., & Gunawan, R. (2024). Pengaruh Harga Dan Kualitas Produk Terhadap Loyalitas Pelanggan Melalui Kepuasan Pelanggan Sebagai Variabel Intervening (Studi Empiris Pada Cv. Ara Turangga Putra Megamendung Bogor). Jurnal Manajemen Dinamis, 6(2).
Azkya, A., Ratnaningsih, N. M. P. A., & Saptono, H. (2022). Membangun loyalitas pelanggan kopi melalui citra merek dan kualitas produk dimediasi oleh kepuasan pelanggan di masa pandemi COVID‑19. Jurnal Ilmu Manajemen, 10(3), 147–160.
Bali, A. Y. (2022). Pengaruh Kualitas Produk dan Harga Terhadap Loyalitas Konsumen Dengan Kepuasan Konsumen Sebagai Variabel Intervening. Jurnal Akuntansi, Manajemen Dan Ekonomi, 1(1), 1-14.
Hanif, M. F., & Prakoso, F. A. (2023, April). Pengaruh Harga, Kualitas Produk Terhadap Loyalitas Pelanggan Melalui Kepuasan Sebagai Variabel Mediasi (Studi Pada Pelanggan Kopi Kenangan Di Tangerang Selatan). In Seminar Nasional Lppm Ummat (Vol. 2, pp. 61-70).
Kusumawan, S. A., & Pradiani, T. (2024). PENGARUH HARGA DAN KUALITAS PRODUK TERHADAP LOYALITAS PELANGGAN DENGAN KEPUASAN PELANGGAN SEBAGAI VARIABEL INTERVENING DI ZAMA HOMEWEAR MALANG. Jurnal Ilmiah Riset Aplikasi Manajemen, 2(3).
Ragasari, N., & Dewi, A. S. (2023). Pengaruh kualitas layanan dan inovasi produk terhadap loyalitas konsumen Kopi Kenangan. Jurnal Inovasi Bisnis, 6(2), 55–67.
Rusti, R., & Irham, M. (2024). Loyalitas pelanggan coffee shop lokal di Daerah Istimewa Yogyakarta pada era industri 4.0. Jurnal Manajemen Pemasaran, 12(1), 21–34.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2025 Jurnal Ilmiah Manajemen, Bisnis dan Kewirausahaan

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.







